Losowa Fotka

Ostatnie artyku?y

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

07-11-2018
dodano: PODZIĘKOWANIA RODZICOM

03-10-2018
dodano cele na miesiąc październik w zakładkach GRUPY DZIECI

30-09-2018
zaktualizowano zakładkę - OPŁATY

23-04-2018
dodano: PODZIĘKOWANIA RODZICOM

04-04-2018
dodano:JADŁOSPIS - KWIECIEŃ

MP12 Info Panel

 

Kubusie

Obrazy: mp12-kubusie.jpg\
KUBUSIE 

Grupa „Kubusie” jest najmłodszą grupą w naszym przedszkolu, do której należą dzieci 3letnie. Dzieci codziennie bawią się razem, uczą oraz rozwijają umiejętności związane z codziennym funkcjonowaniem (np. czynności higieniczne, samodzielne jedzenie i ubieranie się). Nie zapominamy również o poobiednim odpoczynku, podczas którego przedszkolaki śpią lub wypoczywają słuchając bajek, muzyki relaksacyjnej i klasycznej. Również aktywność na świeżym powietrzu stanowi ważny element każdego naszego dna. Jeśli pogoda sprzyja, dzieci wychodzą na spacery lub bawią się w ogrodzie przedszkolnym.

Wszyscy staramy się, aby każdy dzień w grupie „Kubusiów” upływał pod znakiem uśmiechu, zabawy, wzajemnego szacunku i przyjaźni.


ZAGADNIENIA PROGRAMOWE

 

 

Cele wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc MARZEC

 

 

 

TEMATYKA: 


I TYDZIEŃ: WYNALAZKI

II TYDZIEŃ: W MARCU JAK W GARNCU

III TYDZIEŃ: PORZĄDKI W OGRODZIE

IV TYDZIEŃ: WITAJ WIOSNO!

V TYDZIEŃ: ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

 

 

  • Zapoznanie z wyglądem pierwszych rowerów.
  • Ćwiczenie spostrzegawczości – dostrzeganie różnic między obrazkami.
  • Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej – rozpoznawanie dźwięków i podawanie nazw przedmiotów, które je wydają.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt.
  • Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości.
  • Rozwijanie zainteresowania książką jako źródłem informacji.
  • Zapoznanie z historią żarówki.
  • Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości podczas tworzenia kukiełek do zabaw teatralnych.
  • Rozwijanie spostrzegawczości poprzez obserwację i wyszukiwanie brakujących elementów.
  • Ćwiczenia grafomotoryczne.
  • Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi w okresie przedwiośnia.
  • Posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg.
  • Poznanie i rozumienie przysłowia W marcu jak w garncu.
  • Rozumienie konieczności dostosowania ubrania do temperatury otoczenia.
  • Uświadamianie znaczenia troski o własne zdrowie, odpowiedzialności za nie.
  • Dostrzeganie zjawisk zachodzących w otoczeniu w okresie przedwiośnia.
  • Poznanie procesu powstawania deszczu – eksperymenty z wodą.
  • Utrwalenie pojęć: unosić się i opadać.
  • Rozumienie wyrażenia kalendarz pogody.
  • Rozumienie znaczenia symboli graficznych – posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg.
  • Posługiwanie się określeniami ciepłe, zimne.
  • Kształtowanie dużej motoryki i zwiększanie pojemności życiowej płuc.
  • Obserwacje przyrodnicze w ogrodzie – rozpoznawanie i podawanie nazw pierwszych oznak wiosny w najbliższym otoczeniu.
  • Zapoznanie z wyglądem i nazwą pierwszego wiosennego kwiatka – przebiśniegu.
  • Rozwijanie ekspresji plastycznej – malowanie dużych powierzchni.
  • Poznanie pracy ogrodnika, jego wyglądu i akcesoriów; podawanie nazw przyborów do sprzątania ogrodu.
  • Przeliczanie w granicach możliwości dzieci.
  • Wdrażanie do wykonywania prostych prac porządkowych w ogródku przedszkolnym, grabienie, przekopywanie grządek, sianie.
  • Wyjaśnienie pojęcia: sianie.
  • Praca z obrazkiem przedstawiającym wiosenne czynności w ogrodzie.
  • Poznanie różnych roślin cebulkowych.
  • Zakładanie zielonego ogródka na parapecie.
  • Dostrzeganie różnicy między sianiem a sadzeniem.
  • Prowadzenie obserwacji przyrodniczych w trakcie spaceru po najbliższej okolicy.
  • Kształtowanie prawidłowej postawy oraz polepszenie funkcji układu krążenia i oddychania.
  • Dostrzeganie w otoczeniu oznak wczesnej wiosny – rozpoznawanie i podawanie nazw pierwszych przejawów wiosny.
  • Zabawy sensoryczne; poszerzanie słownika o określenia: miękkie, miłe, puszyste.
  • Rozumienie wieloznaczności słów: kotki i pączki.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw ptaków: skowronka, bociana, jaskółki.
  • Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw emocji.
  • Dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.
  • Zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów: krokusów, tulipanów, hiacyntów.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat polskich zwyczajów ludowych – topienie Marzanny.
  • Wykonanie postaci Wiosny z jej atrybutami, rozwijanie ekspresji plastycznej.
  • Malowanie dużych powierzchni.
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami; dbanie o bezpieczeństwo.
  • Wdrażanie do zdrowego stylu życia – ruch, właściwe odżywianie.
  • Wyjaśnienie znaczenia spożywania szczypiorku dla zachowania dobrego zdrowia.
  • Rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych na powietrzu.
  • Zachęcanie dzieci do uczestniczenia w zabawach ruchowo-naśladowczych.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka.
  • Aktywne uczestniczenie w zabawach, ośmielanie dzieci do wypowiadania się przed grupą.
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania i podawania nazw zwierząt hodowlanych i ich domów.
  • Zapoznanie z nazwami: buda, stajnia, kurnik.
  • Stymulowanie rozwoju mowy; ćwiczenia mięśni narządów mowy na zgłoskach: mu, me, be, hau, miau, iha, ko, kwa.
  • Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej – rozpoznawanie głosów zwierząt wiejskich.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt dorosłych i młodych: koń – źrebak, krowa – cielak, świnia – prosiak, kura – kurczak.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia w pary zwierząt dorosłych i młodych.
  • Rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
  • Doskonalenie czynności podstawowych: chodu, biegu, skoku, utrzymywania równowagi.
  • Poszerzenie wiedzy przyrodniczej na temat pokarmów zwierząt.
  • Łączenie w pary zwierząt i ich przysmaków.
  • Porównywanie liczebności zbiorów poprzez dobieranie elementów w pary.

 

Wygenerowano w sekund: 0.02
441,361 unikalne wizyty