Losowa Fotka

Ostatnie artyku?y

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

27-09-2013
Szeroki uśmiech Z przymrużeniem oka Fajne

MP12 Info Panel

 

Króliczki

Obrazy: mp12-kroliczki.jpg

Grupa 5latków - „Króliczki” liczy 25 dzieci.

Wychowawcami grupy są doświadczone, otwarte na nowatorskie metody i formy pracy nauczycielki Joanna Płaczek i Renata Bardega.

W grupie realizowany jest cykl edukacyjny „Dzieciaki w akcji”, którego założenia ukierunkowane są na wszechstronny rozwój dzieci. Podczas pobytu w przedszkolu „Króliczki” doskonalą swoją samodzielność, uczą się współżycia w grupie przedszkolnej, poznają co to znaczy być dobrym kolegą i grzecznym przedszkolakiem, śpiewają piosenki, tańczą, grają na instrumentach, tworzą prace plastyczne, codziennie uczestniczą w zajęciach ruchowo – sportowych w sali oraz na świeżym powietrzu. „Króliczki” codziennie wzbogacają swoją wiedzę matematyczną, językową i przyrodniczo – naukową.  Aby uatrakcyjnić dzieciom czas spędzony w  przedszkolu organizujemy wycieczki, wyjścia do sali zabaw, teatru, kina i innych instytucji. Z rodzicami kilka razy w roku spotykamy się na uroczystościach okolicznościowych oraz zajęciach otwartych. Bardzo serdecznie zachęcamy do współpracy i czynnego uczestniczenia w życiu grupy. Naszym najważniejszym celem jest zdrowy i pełny rozwój dzieci, codziennie staramy się tworzyć radosną i ciepłą atmosferę , najpełniej dbamy o bezpieczeństwo naszych podopiecznych.

 

 

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE


 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO -WYCHOWAWCZEJ

STYCZEŃ

 

TEMATYKA:

JAK MIJA CZAS

SPORTY ZIMOWE DLA KAŻDEGO

ZIMOWE OBSERWACJE I EKSPERYMENTY

 

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • aktywne uczestnictwo w zabawach muzyczno-ruchowych i w tańcach
  • nauka kroku dostawnego
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu
  • wdrażanie do zdrowego stylu życia (dobór stroju, aktywność, właściwe odżywianie, hartowanie organizmu)
  • ustalenie zasad i miejsca bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu
  • uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy
  • uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy

 

Obszar emocjonalny

  • wdrażanie do wyrażania emocji za pomocą ruchu (śpiew, taniec, improwizacje)
  • wdrażanie do wyrażania emocji w trakcie zabaw na świeżym powietrzu
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • wdrażanie do respektowania cudzych emocji
  • uwrażliwienie na potrzeby zwierząt

 

Obszar społeczny

  • rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach (zaproszenie do tańca i zabawy)
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
  • rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej

 

Obszar poznawczy

  • poznanie obrazu graficznego głoski „b” – litery „B”, „b”, „c” – litery „C”, „c”
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
  • wdrażanie do czytania liter, sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (stosowanie pojęć dzień, tydzień, miesiąc, rok)
  • wdrażanie do posługiwania się nazwami dni tygodnia i miesięcy
  • poznanie obrazu graficznego liczby „9” I „0”
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
  • przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów  w szerokim zakresie
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, po równo
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej
  • kształtowanie umiejętności wyznaczania kierunków w przestrzeni od własnego ciała,
  • wdrażanie do poprawnego posługiwania się poznanymi pojęciami: prawa, lewa, z tyłu, z przodu, obok, pomiędzy
  • budowanie dziecięcej wiedzy o świecie przyrodniczym (obserwacja wody w różnych stanach skupienia, przeprowadzanie doświadczeń i obserwacji)
  • zachęcenie do opieki nad ptakami w zimowych warunkach poprzez wskazanie konkretnych działań
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności

 

 

Wygenerowano w sekund: 0.10
588,279 unikalne wizyty