Losowa Fotka

Ostatnie artyku?y

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

11-11-2018
dodano: JADŁOSPIS - STYCZEŃ

07-11-2018
dodano: PODZIĘKOWANIA RODZICOM

03-10-2018
dodano cele na miesiąc październik w zakładkach GRUPY DZIECI

30-09-2018
zaktualizowano zakładkę - OPŁATY

23-04-2018
dodano: PODZIĘKOWANIA RODZICOM

MP12 Info Panel

 

Króliczki

Obrazy: mp12-kroliczki.jpg

Grupa 5latków - „Króliczki” liczy 25 dzieci.

Wychowawcami grupy są doświadczone, otwarte na nowatorskie metody i formy pracy nauczycielki: mgr Anna Janik oraz mgr Sylwia Papierska.

W grupie realizowany jest cykl edukacyjny „Plac zabaw - pięciolatki”, którego założenia ukierunkowane są na wszechstronny rozwój dzieci. Podczas pobytu w przedszkolu „Króliczki” doskonalą swoją samodzielność, uczą się współżycia w grupie przedszkolnej, poznają co to znaczy być dobrym kolegą i grzecznym przedszkolakiem, śpiewają piosenki, tańczą, grają na instrumentach, tworzą prace plastyczne, codziennie uczestniczą w zajęciach ruchowo – sportowych w sali oraz na świeżym powietrzu. „Króliczki” codziennie wzbogacają swoją wiedzę matematyczną, językową i przyrodniczo – naukową. W ramach zajęć dodatkowych realizowana jest metoda sylabowej nauki czytania prof. J. Cieszyńskiej oraz rytmika. Aby uatrakcyjnić dzieciom czas spędzony w  przedszkolu organizujemy wycieczki, wyjścia do sali zabaw, teatru, kina i innych instytucji. Z rodzicami kilka razy w roku spotykamy się na uroczystościach okolicznościowych oraz zajęciach otwartych. Bardzo serdecznie zachęcamy do współpracy i czynnego uczestniczenia w życiu grupy. Naszym najważniejszym celem jest zdrowy i pełny rozwój dzieci, codziennie staramy się tworzyć radosną i ciepłą atmosferę , najpełniej dbamy o bezpieczeństwo naszych podopiecznych.

 

 

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE


 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO -WYCHOWAWCZEJ

STYCZEŃ

 

 

 

 

  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
  • rozwijanie ekspresji twórczej przy użyciu materiałów wtórnych
  • zapoznanie z tradycją sylwestrową i noworoczną
  • utrwalenie świadomości cykliczności pór roku i symboli z nimi związanych
  • poszerzanie słownika czynnego i biernego dzieci o nazwy miesięcy i dni tygodnia
  • zapoznanie z przysłowiami i ich znaczeniem
  • utrwalenie liczby 7 w kontekście dni tygodnia
  • wprowadzenie do posługiwania się zegarkiem
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat sposobów odmierzania czasu
  • rozwijanie percepcji wzrokowej
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat obszarów polarnych
  • doskonalenie kompetencji matematycznych – lateralizacja, kodowanie
  • rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu – hartowanie
  • doskonalenie umiejętności wykonywania prostych eksperymentów i doświadczeń
  • doskonalenie umiejętności stawiania hipotez, ich weryfikacji i wyciągania wniosków
  • doskonalenie umiejętności przewidywania
  • rozwijanie motoryki dużej
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw
  • wprowadzenie liczby 8
  • kształtowanie zdolności plastycznych
  • doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat
  • wzbudzanie szacunku do osób starszych
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania innych
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
  • rozwijanie umiejętności matematycznych – przeliczanie, dzielenie po równo, dzielenie po wyznaczonej liczbie
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • doskonalenie umiejętności składania życzeń
  • kształtowanie wrażliwości na potrzeby osób starszych
  • kształtowanie umiejętności przewidywania skutków zachowań
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i formułowania zagadek ruchowych
  • wprowadzenie liczby 9
  • kształtowanie logicznego myślenia podczas prostych doświadczeń
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw zimowych dyscyplin sportowych
  • doskonalenie umiejętności porównywania obiektów, wskazywania podobieństw i różnic
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się mapą
  • poszerzanie wiedzy dzieci o sylwetki wybitnych sportowców biorących udział w zimowych mistrzostwach sportowych
  • kształtowanie umiejętności przegrywania, cieszenia się z wygranej innych

 

 

 

 

Metoda sylabowej nauki czytania prof. J. Cieszyńskiej

Kontynuacja i utrwalanie:

  • czytanie sylab otwartych: 
  • (PA, PO, PU-PÓ, PE, PI, PY, MA, MO, MU-MÓ, ME, MI, MY, BA, BO, BU-BÓ, BE, BI, BY)
  • tworzenie pseudowyrazów z poznanych sylab.

 

 

Zajęcia umuzykalniające z elementami rytmiki

  • Zabawy słuchowe (rozpoznawanie fragmentów znanych piosenek, brzmienia instrumentów)
  • Ćwiczenia w rozróżnianiu tempa, dynamiki i rejestru wraz z właściwymi ich określeniami (wolno/szybko, cicho/głośno, nisko/wysoko).
  • Wykonywanie podanych przez nauczyciela tematów rytmicznych
  • Formowanie układów przestrzennych (koła, rzędy, szeregi, szachownice itp.)
  • Ćwiczenia doskonalące umiejętność marszu, podskoków, biegu w tempo
  • Granie dźwięków C oraz F na dzwonkach diatonicznych (cymbałkach),

w rytmie refrenu piosenki pt. „Orkiestra”, utrwalenie układu Gamy na dzwonkach diatonicznych

  • Utrwalenie podstawowych podziałów rytmicznych (cała nuta, półnuta, ćwierć nuta, ósemka) w połączeniu z ćwiczeniami ruchowymi
  • Doskonalenie ruchu scenicznego (dokładność, płynność)
  • Wprowadzenie podziału rytmicznego – metrum 3/4 na podstawie piosenki pt. „Walczyk na ślizgawce”, nauka słów i melodii oraz instrumentacja piosenki.

 

 

Piosenka w styczniu:

 

„Śpiewa babcia, śpiewa dziadek”

 

Wymyśliły wesołe nutki piosenkę dla babci i dziadka.

Miś ją zagra na bębenku, a Pajacyk na kołatkach.

Tamburynem potrząsa Lala, po przedszkolu niosą się dźwięki.

I po chwili zgodny chórek nuci refren tej piosenki.

 

Ref.:  Śpiewa babcia, śpiewa dziadek, śpiewam ja.

Jak to miło, gdy piosenkę każdy zna.

Nutki chętnie nam wtórują: mi, mi, la.

Śpiewa chórek na trzy głosy: tra, la, la.

 

Wyskoczyły z piosenki nutki. Do tańca porwały się żwawo:

jedna z babcią, druga z dziadkiem, para w lewo, para w prawo.

Roztańczone wołają nutki: wszyscy bawią się dziś wspaniale.

Na Dzień Babci i Dzień Dziadka najpiękniejszy bal nad bale.

 

Ref.:  Tańczy babcia, tańczy dziadek, tańczę ja.

Do kółeczka zapraszają nutki nas.

Przytupują, podskakują, hop, la, la.

Bal dla babci, bal dla dziadka, na sto dwa.

Wygenerowano w sekund: 0.04
413,124 unikalne wizyty