Losowa Fotka

Ostatnie artyku?y

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

27-09-2013
Szeroki uśmiech Z przymrużeniem oka Fajne

MP12 Info Panel

 

Króliczki

Obrazy: mp12-kroliczki.jpg

Grupa 5latków - „Króliczki” liczy 25 dzieci.

Wychowawcami grupy są doświadczone, otwarte na nowatorskie metody i formy pracy nauczycielki Joanna Płaczek i Renata Bardega.

W grupie realizowany jest cykl edukacyjny „Dzieciaki w akcji”, którego założenia ukierunkowane są na wszechstronny rozwój dzieci. Podczas pobytu w przedszkolu „Króliczki” doskonalą swoją samodzielność, uczą się współżycia w grupie przedszkolnej, poznają co to znaczy być dobrym kolegą i grzecznym przedszkolakiem, śpiewają piosenki, tańczą, grają na instrumentach, tworzą prace plastyczne, codziennie uczestniczą w zajęciach ruchowo – sportowych w sali oraz na świeżym powietrzu. „Króliczki” codziennie wzbogacają swoją wiedzę matematyczną, językową i przyrodniczo – naukową.  Aby uatrakcyjnić dzieciom czas spędzony w  przedszkolu organizujemy wycieczki, wyjścia do sali zabaw, teatru, kina i innych instytucji. Z rodzicami kilka razy w roku spotykamy się na uroczystościach okolicznościowych oraz zajęciach otwartych. Bardzo serdecznie zachęcamy do współpracy i czynnego uczestniczenia w życiu grupy. Naszym najważniejszym celem jest zdrowy i pełny rozwój dzieci, codziennie staramy się tworzyć radosną i ciepłą atmosferę , najpełniej dbamy o bezpieczeństwo naszych podopiecznych.

 

 

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE

 

 

 

ZACHĘCAMY DO ZABAW Z DZIEĆMI Z WYKORZYSTANIEM PRZYGOTOWANYCH  MATERIAŁÓW.

6 - 10 kwiecień: "Ach ta pogoda".

 

KALENDARZ POGODY

DOKOŃCZ RYTM

DEKORACJE WIELKANOCNE

ROZSYPANKA SYLABOWA

KRZYŻÓWKA – zgaduj zgadula

BAJKOWE PISANKI – piosenka

ZRÓB TO SAM

 

ZABAWA MATEMATYCZNA

 

 


 

 

ZACHĘCAMY DO ZABAW Z DZIEĆMI Z WYKORZYSTANIEM PRZYGOTOWANYCH  MATERIAŁÓW.

30 marzec - 3 kwiecień: "WITAJ WIOSNO".

 

 

1. JAK CHOMIK SZUKAŁ WIOSNY – opowiadanie

2. POZNAJ H 

3. SYLABY – MEMORY 

4. MATEMATYCZNE KOLOROWANKI

5. PTAKI PRZYLATUJĄCE WIOSNĄ

6. GRAFOMOTORYKA

7. EKSPERYMENT – uciekające wirusy

8. DOMOWA CIASTOLINA

9. HODOWLA RZEŻUCHY

10. DOMOWY OGRODNIK 

 

 

 

 



 

ZACHĘCAMY DO ZABAW Z DZIEĆMI Z WYKORZYSTANIEM PRZYGOTOWANYCH  MATERIAŁÓW.

TYDZIEŃ 23 - 27 MARZEC : "DUZI I MALI OBROŃCY PRZYRODY"



POŻAR W LESIE – opowiadanie 

KOROBOT – zrób to sam

ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE

WIOSNA Z PAPIERU – zrób to sam

KRZYŻÓWKA – zgadywanki

POZNAJ  LITERĘ   J   - karta pracy 

WYPATRYWANKI – propozycja nowa era

RYSOWANKI – propozycja nowa era

ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE – propozycja nawa era

 

 

 

 


 

 

 

ZACHĘCAMY DO ZABAW Z DZIEĆMI Z WYKORZYSTANIEM PRZYGOTOWANYCH PRZEZ NAUCZYCIELI MATERIAŁÓW.

TYDZIEŃ 16 - 20 MARZEC : KOSMOS - CO TO TAKIEGO ?


 

KOSMICZNA PODRÓŻ - scenariusz 

 

KOSMICZNA PRZYGODA - scenariusz

 

GRA -  GWIEZDNA ŚCIGANKA 

 

GRA - KOSMICZNE WYRAZY 

 

KARTY PRACY - W KOSMOSIE ( materiały z przedszkolankowo.pl) 

 

 

 


 

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO -WYCHOWAWCZEJ

 

KWIECIEŃ


 

Krąg tematyczny: Witaj, Wiosno!

  • podtrzymywanie zainteresowania literami i czytaniem
  • kształtowanie umiejętności wnioskowania matematycznego i twórczego myślenia przy prostych zadaniach matematycznych
  • zakładanie zielnika, uczestniczenie w prostych eksperymentach przyrodniczych
  • określanie zmian odwracalnych i nieodwracalnych w przyrodzie oraz najbliższym otoczeniu
  • nazywanie niektórych gatunków kwiatów i owoców na podstawie zdjęć oraz wyglądu, wskazywanie podobieństw i różnic
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • poznanie obrazu graficznego głoski „h”– litery „H”, „h”
  • dostrzeganie piękna przyrody w swojej okolicy
  • nazywanie swoich emocji w kontakcie ze zwierzęciem, np. radość, zaskoczenie, strach

 

Krąg tematyczny: Ach, ta pogoda!

  • wdrażanie do odkrywania tajemnic związanych ze zjawiskami pogodowymi, szukanie odpowiedzi na nie w różnych źródłach informacji
  • rozpoznawanie liter, odczytywanie sylab i krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter (w formie drukowanej)
  • klasyfikowanie według różnych kryteriów, uogólnianie według wybranego klucza klasyfikacji
  • objaśnianie kolejności zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych
  • układanie i rozwiązywanie zagadek oraz twórczych opowiadań
  • wdrażanie do radzenia sobie z negatywnymi emocjami (z przegraną, z czekaniem na swoją kolej, na ulubiona zabawkę itp.)

 

Krąg tematyczny: Tajemnice komputerów i robotów

  • rozróżnianie czynności, aktywności, które pozytywnie wpływają na nasze zdrowie, od tych, które szkodzą
  • odróżnianie elementów świata rzeczywistego od elementów świata fikcyjnego
  • poznanie graficznego obrazu litery ,,Ż”, ,,ż” oraz odnajdywanie litery w wyrazach
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 16
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania podstawowych figur geometrycznych
  • wdrażanie do poprawnego posługiwanie się zwrotami dotyczącymi stosunków wielkościowych (większy, mniejszy, dłuższy, krótszy, wyższy, niższy)
  • wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu
  • podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej

 

Krąg tematyczny: Co to znaczy być odkrywcą?

  • wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego
  • rozpoznawanie poznanych liter
  • wykonywanie własnych eksperymentów językowych, nadawanie znaczenia czynnościom, nazywanie ich, tworzenie żartów językowych i sytuacyjnych, uważne słuchanie i nadawanie znaczenia swoim doświadczeniom
  • odczytywanie krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczących treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności
  • klasyfikowanie przedmiotów według różnych warunków
  • eksperymentowanie, szacowanie, przewidywanie, dokonywanie pomiaru długości przedmiotów z wykorzystaniem np. dłoni, stopy
  • określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów
  • rozróżnianie strony lewej i prawej
  • wdrażanie do poprawnego liczenia przez przeliczanie elementów zbiorów w różnych sytuacjach
  • podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej, np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii

 

 

1. JAK CHOMIK SZUKAŁ WIOSNY – opowiadanie

2. POZNAJ H -

3. SYLABY – MEMORY -

4. MATEMATYCZNE KOLOROWANKI

5. PTAKI PRZYLATUJĄCE WIOSNĄ

6. GRAFOMOTORYKA

7. EKSPERYMENT – uciekające wirusy

8. DOMOWA CIASTOLINA

9. HODOWLA RZEŻUCHY

10. DOMOWY OGRODNIK

Wygenerowano w sekund: 0.20
630,502 unikalne wizyty