Losowa Fotka

Ostatnie artyku?y

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

07-11-2018
dodano: PODZIĘKOWANIA RODZICOM

03-10-2018
dodano cele na miesiąc październik w zakładkach GRUPY DZIECI

30-09-2018
zaktualizowano zakładkę - OPŁATY

23-04-2018
dodano: PODZIĘKOWANIA RODZICOM

04-04-2018
dodano:JADŁOSPIS - KWIECIEŃ

MP12 Info Panel

 

Króliczki

Obrazy: mp12-kroliczki.jpg

Grupa 5latków - „Króliczki” liczy 25 dzieci.

Wychowawcami grupy są doświadczone, otwarte na nowatorskie metody i formy pracy nauczycielki: mgr Anna Janik oraz mgr Sylwia Papierska.

W grupie realizowany jest cykl edukacyjny „Plac zabaw - pięciolatki”, którego założenia ukierunkowane są na wszechstronny rozwój dzieci. Podczas pobytu w przedszkolu „Króliczki” doskonalą swoją samodzielność, uczą się współżycia w grupie przedszkolnej, poznają co to znaczy być dobrym kolegą i grzecznym przedszkolakiem, śpiewają piosenki, tańczą, grają na instrumentach, tworzą prace plastyczne, codziennie uczestniczą w zajęciach ruchowo – sportowych w sali oraz na świeżym powietrzu. „Króliczki” codziennie wzbogacają swoją wiedzę matematyczną, językową i przyrodniczo – naukową. W ramach zajęć dodatkowych realizowana jest metoda sylabowej nauki czytania prof. J. Cieszyńskiej oraz rytmika. Aby uatrakcyjnić dzieciom czas spędzony w  przedszkolu organizujemy wycieczki, wyjścia do sali zabaw, teatru, kina i innych instytucji. Z rodzicami kilka razy w roku spotykamy się na uroczystościach okolicznościowych oraz zajęciach otwartych. Bardzo serdecznie zachęcamy do współpracy i czynnego uczestniczenia w życiu grupy. Naszym najważniejszym celem jest zdrowy i pełny rozwój dzieci, codziennie staramy się tworzyć radosną i ciepłą atmosferę , najpełniej dbamy o bezpieczeństwo naszych podopiecznych.

 

 

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE


 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO -WYCHOWAWCZEJ

MARZEC 

 

 

 

  • rozwijanie mowy i myślenia;
  • doskonalenie motoryki małej podczas prac plastycznych;
  • doskonalenie umiejętności formułowania i weryfikowania hipotez;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia;
  • doskonalenie umiejętności porównywania;
  • kształtowanie słuchu oraz pamięci muzycznej i ruchowej;
  • rozwijanie wyobraźni poprzez słuchanie tekstów literackich;
  • poszerzanie zainteresowań czytelniczych;
  • rozbudzanie poczucia przynależności do regionu pochodzenia;
  • rozwijanie umiejętności korzystania z mapy;
  • określanie położenia;
  • rozpoznawanie oznak wiosny;
  • doskonalenie umiejętności uważnej obserwacji;
  • wypowiadanie się na dany temat;
  • utrwalenie informacji o narzędziach ogrodniczych;
  • poszerzanie słownika o nazwy narzędzi ogrodniczych;
  • zapoznanie z warzywami cebulowymi;
  • poznanie właściwości leczniczych warzyw cebulowych;
  • poznanie warunków prawidłowej hodowli roślin;
  • doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków;
  • poszerzanie słownika;
  • eksperymentowanie z farbami;
  • myślenie twórcze;
  • doskonalenie słuchu fonemowego;
  • uwrażliwienie na świat przyrody;
  • poznanie wartości odżywczych warzyw oraz sposobów ich przygotowania;
  • zapoznanie z cyklem życia motyla;
  • ekspresja twórcza;
  • poznanie budowy ciała i środowiska życia ślimaka;
  • sprawność manualna;
  • zapoznanie z tradycją topienia marzanny;
  • ekspresja twórcza;
  • uwrażliwianie na zmiany w przyrodzie.

 

 

 

Metoda sylabowej nauki czytania prof. J. Cieszyńskiej

Kontynuacja i utrwalanie:

  • czytanie sylab otwartych (etap III): 
  • (PA, PO, PU-PÓ, PE, PI, PY, MA, MO, MU-MÓ, ME, MI, MY, BA, BO, BU-BÓ, BE, BI, BY)
  • Wprowadzenie sylab otwartych (etap I): LA, LO, LU-LÓ, LE, LI, LY
  • Czytanie globalne wyrazów

 

Zajęcia umuzykalniające z elementami rytmiki

  • Zabawy słuchowe, zabawy rytmiczne.
  • Ćwiczenia w rozróżnianiu tempa, dynamiki i rejestru wraz z właściwymi ich określeniami (wolno/szybko, cicho/głośno, nisko/wysoko).
  • Formowanie układów przestrzennych (koła, rzędy, szeregi, szachownice itp.)
  • Ćwiczenia doskonalące umiejętność marszu, podskoków, biegu na palcach.
  • Nauka rozróżniania dźwięków akcentowanych w takcie. Granie dźwięków akcentowanych na dzwonkach diatonicznych w piosence pt. „W marcu!”
  • Utrwalenie podstawowych podziałów rytmicznych (cała nuta, półnuta, ćwierć nuta, ósemka) w połączeniu z ćwiczeniami ruchowymi.
  • Gra na instrumentach perkusyjnych.
  • Rozwijanie umiejętności dłuższego (ok 10 min) słuchania utworów muzyki klasycznej ze zrozumieniem charakteru i nastroju, rozpoznaniem wybranych instrumentów.
  • Ćwiczenia logo – rytmiczne.

 

Piosenka w marcu:

 

„Witaj, witaj wiosno” (słowa i muzyka: Sylwia Papierska)

 

Ptak za oknem śpiewa, słońca jasny blask.

Zieleń wita drzewa, cieplej wieje wiatr.

Witaj, witaj wiosno!

Przytulę cię mocno.

Poślę ci buziaka.

Zostań z nami już!

 

Mamo chodź na spacer, taki piękny dzień.

W koło kwitną kwiaty, tato bawmy się!

Witaj, witaj wiosno!

Przytulę cię mocno.

Poślę ci buziaka.

Zostań z nami już!

 

 

Wygenerowano w sekund: 0.09
439,658 unikalne wizyty