Losowa Fotka

Ostatnie artyku?y

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

02-10-2020
dodano: JADŁOSPIS - PAŹDZIERNIK

27-09-2013
Szeroki uśmiech Z przymrużeniem oka Fajne

MP12 Info Panel

 

Tygryski

Obrazy: mp12-tygryski.jpg
Grupa ,,Tygryski

Do tej grupy uczęszczają dzieci 6-letnie.  Bardzo dużo już umiemy i miło spędzamy tu czas.Tworzymy zgraną grupę, bardzo z sobą zżytą i zawsze na siebie możemy liczyć. Przedszkolne poranki są radosne, witamy się uśmiechem, uściskiem dłoni.Uśmiech towarzyszy nam każdego dnia, nawet wtedy, kiedy pada deszcz i za oknem bywa szaro i smutno. W naszej sali jest wesoło i gwarno, dobrze się bawimy. Wymyślamy przeróżne zabawy i opowiadamy historyjki. Lubimy także piosenki! – one są dobre na wszystko. Więc chętnie śpiewamy i tańczymy, a zatem nigdy się nie nudzimy. Lubimy rysować, lepić z plasteliny, a przede wszystkim malować farbami. Wówczas przenosimy się do innego świata; świata bajkowego, przesyconego kolorami: - tworzymy świat marzeń. Słuchamy ulubionych baśni i bajek. Świat bajek jest pełen tajemnic i niespodzianek. Zwycięża w nich to, co jest dobre i piękne. Z nich uczymy się jak być dobrym człowiekiem, jak postępować i co jest w życiu najważniejsze. Zapraszamy także rodziców i dziadków na różne uroczystości przedszkolne. Spotkania te cieszą się dużym zainteresowaniem, są okazją do zabawy, uśmiechu, oderwania się od codzienności. Nasze panie to p. Renia i p. Asia . 

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE

 

 

 

ZAGADNIENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE W PAŹDZIERNIKU


Krąg tematyczny: Jesienna przyroda

  • Informacje o zwierzętach zapadających w sen zimowy,
  • poznanie obrazu graficznego głoski „l” – litery „L”, „l”, czytanie globalne wyrazów,
  • poszerzenie słownika biernego o nowe wyrażenia (hibernacja),
  • rozbudzanie zainteresowania światem przyrody, życiem i zwyczajami zwierząt,
  • kształtowanie umiejętności analizy oraz syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów,
  • wzbogacenie wiedzy nt. przygotowania się leśnych zwierząt do zimy, owadów,
  • rozwijanie umiejętności sprawnego przeliczania i porównywania kolekcji
  • poznanie obrazu graficznego liczby „1”
    • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi cech charakterystycznych dla pór roku (opadanie liści, zbieranie zapasów na zimę, odloty ptaków, krótszy dzień, chłód, deszcz)
    • wdrażanie do respektowania norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym (czekanie na swoją kolej, ustępowanie, pomaganie słabszym/potrzebującym)

Krąg tematyczny: Koszyk Pani Jesieni

  • rozpoznawanie i nazywanie krajowych warzyw i owoców,
  • kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych, wdrażanie do zdrowego odżywiania się,
  • czerpanie radości z samodzielnego odczytywania sylab i krótkich wyrazów,
  • poznanie obrazu graficznego głoski „t” – litery „T”, „t”
  • kształtowanie umiejętności dokładnego przeliczania; ćw. dodawania i odejmowania na zbiorach zastępczych,
    • zapoznanie z nazwami grzybów jadalnych i niejadalnych,
    • poznanie sposobu wykorzystania materiału przyrodniczego w pracach plastycznych i zabawie, dokładne wycinanie po linii prostej i falistej, 

Krąg tematyczny: Skarby jesieni

  • poznanie sposobu przechowywania żywności przez okres zimowy, kiszenie, suszenie, mrożenie,
  • kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
  • kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawa, lewa) oraz położenia (obok, przed, za, między, nad, pod)
  • rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
  • poznanie obrazu graficznego głoski „i” – litery „I”, „i”
  • poznanie obrazu graficznego liczby „2”
  • doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,
  • wdrażanie do dbania o prawidłową pozycję ciała w różnych sytuacjach
  • kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami,

 

Krąg tematyczny: Nasza mała ojczyzna

 

  • budowanie wypowiedzi poprawnej stylistycznie,
  • wzbogacenie słownika dzieci o wyrażenia: ojczyzna, mała ojczyzna,
  • pamięciowe opanowanie swojego adresu: miejscowość, nazwa ulicy, numer domu,
  • globalne czytanie wyrazów; mapa, Polska, dom.
  • poznanie obrazu graficznego głoski „d” – litery „D”, „d”
  • kształtowanie umiejętności analizy oraz syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów,
  • kodowanie i dekodowanie za pomocą figur geometrycznych,
  • wyrabianie poczucia rytmu i płynności ruchów,
  • utrwalenie nazwy miejscowości, herbu i położenia na mapie Polski.
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • zapoznanie z wyglądem strojów regionalnych
  • budzenie świadomości narodowej.

 

 




PRACA ZDALNA: MARZEC - CZERWIEC


ZACHĘCAMY DO WYKORZYSTANIA ZABAW I KART PRACY 
(15.06 - 19.06)



ZACHĘCAMY DO WYKORZYSTANIA ZABAW I KART PRACY 
(8.06 - 12.06)



ZACHĘCAMY DO WYKORZYSTANIA ZABAW I KART PRACY 
(1.06 - 5.06)



(25 - 29  maj )


ZACHĘCAMY DO WYKORZYSTANIA ZABAW I KART PRACY 
(18 - 22  maj )



ZACHĘCAMY DO WYKORZYSTANIA ZABAW I KART PRACY 
(4 - 8  maj ) 

ZAWODY NASZYCH RODZICÓW - KRĄG TEMATYCZNY

KRZYŻÓWKA – ŁAMIGŁÓWKA

MASAŻYKI - ZAWODY

ZRÓB TO SAM




 

ZACHĘCAMY DO WYKORZYSTANIA ZABAW I KART PRACY 
(27 - 30  kwiecień ) 





ZACHĘCAMY DO WYKORZYSTANIA ZABAW I KART PRACY 
(14 - 17  kwiecień ) 

(6-10  kwiecień ) 


ZACHĘCAMY DO WYKORZYSTANIA ZABAW I KART PRACY 
(30 marzec - 3 kwiecień ) 


ZACHĘCAMY DO WYKORZYSTANIA ZABAW I KART PRACY 
(23-27 marzec)


CHROŃMY PRZYRODĘ – karty pracy

 

TYGRYSKOWE ZABAWY – karty pracy

 

WIERSZYKI – MASAŻYKI

 

 



ZACHĘCAMY DO WYKORZYSTANIA ZABAW I KART PRACY  (16-20 marzec)

 

 

KOSMICZNA PODRÓŻ - PRZYKŁADOWE ZABAWY 

 

LITERATURA DLA DZIECI 


 



 

 

 

 

 

 

Wygenerowano w sekund: 0.28
734,169 unikalne wizyty