Losowa Fotka

Ostatnie artyku?y

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

11-11-2018
dodano: JADŁOSPIS - LISTOPAD

07-11-2018
dodano: PODZIĘKOWANIA RODZICOM

03-10-2018
dodano cele na miesiąc październik w zakładkach GRUPY DZIECI

30-09-2018
zaktualizowano zakładkę - OPŁATY

23-04-2018
dodano: PODZIĘKOWANIA RODZICOM

MP12 Info Panel

 

Nawigacja

DOBRY START DZIECKA W SZKOLE

 

Dobry start dziecka w szkole.

 

 

Drodzy Rodzice,

 

Gotowość szkolna- to taki poziom rozwoju dziecka-jego sprawności fizycznej, dojrzałości społecznej, psychicznej umożliwiający dziecku osiąganie sukcesów w szkole.

Gotowość poznawcza-dziecko posiada podstawowe informacje o sobie, o świecie, wykazuje umiejętność orientacji w czasie i przestrzeni, potrafi skupić uwagę.

Gotowość emocjonalna-dziecko potrafi wyrażać swoje  emocje w akceptowany sposób.

Gotowość społeczna- dziecko umie nawiązywać kontakty z innymi, umie bawić się zgodnie.

Gotowość moralna-dziecko zna normy i zasady i respektuje je.

Gotowość szkolna nie jest stanem , na który się czeka, należy ją wykształcać.

 

Jak ułatwić dziecku start w szkole-wskazówki dla rodziców:

  1. Baw się z dzieckiem.
  2. Wskazuj i doceniaj jego umiejętności.
  3. Obudź ciekawość poznawczą.
  4. Ucz samodzielności.
  5. Rozmawiaj o zasadach. Bądź konsekwentny.
  6. Zadbaj o właściwą komunikację.
  7. Umożliwiaj kontakty z rówieśnikami i dorosłymi.
  8. Nastaw się optymistycznie do szkoły. Nasze oczekiwania czy obawy także mają wpływ na dzieci.
  9. Weź udział w Dniach Otwartych Szkoły. Pomożesz oswoić się dziecku z nowym miejscem.
  10. Zaufaj wychowawcom. Współpracuj ze szkołą.

 

By ułatwić dzieciom naukę czytania warto:

  1. Zwracać uwagę na właściwą wymowę,
  2. Bawić się w tworzenie rymów: kukułka- jaskółka,
  3. Liczyć sylaby w słowach, początkowo w krótkich później w długich; ma-ma (??) , ka-lo-ry-fe-ry (? ? ? ?  ?) – rysować tyle kropek, ile jest sylab,
  4. Tworzyć wyrazy zawierające głoskę: na początku wyrazu, w środku, na końcu wyrazu, np. a – akwarium, lato, litera, itp.
  5. Bawić się w analogiczny sposób sylabami, np. ło, łokieć, łopata, wesoło, krzesło, czoło
  6. Określać położenie głoski w wyrazie, np. jaki dźwięk słyszymy po, a jaki przed l w wyrazie mleko,
  7. Bawić się w „łańcuch wyrazów” – podajemy dziecku wyraz, z którego  ono wyodrębnia ostatnią głoskę i szuka wyrazu na tę głoskę, np.:   kogut traktor radio- orzeł
  8. Wyszukiwać poznane litery w tekstach drukowanych, np. w gazetach.
  9. Czytać dzieciom bajki.

 

By ułatwić naukę pisania warto :

 

1. Odwzorowywać szlaczki i wzorki.

  1. Kreślić kształty graficzne w powietrzu.
  2. Kalkować
  3. Pisać po śladzie
  4. Malować, również palcami, wydzierać, wycinać nożyczkami, naklejać.
  5. Nawlekać koraliki
  6. Modelować z gliny, plasteliny, lub pomagać w kuchni przy wyrabianiu ciasta.

 

 

 

Opracowała:

Aneta Neffe

 

1.Sześciolatek w szkole. Prof. dr hab. Anna Brzezińska. Instytut Badań Edukacyjnych.

Wygenerowano w sekund: 0.02
387,918 unikalne wizyty